پژو 206 در سال 1998 توسط پژو جایگزین مدل 205 شد و تا سال 2010 تولید آن ادامه یافت. پژو 206 یکی از پرفروشترین خودروهای پژو محسوب میشود و پژو با فروش نزدیک به 7 میلیون دستگاه 206، بهنوعی رکورددار است. تولید 206 از سال 2001 در ایران آغاز و با توجه به موتورها و امکانات به تیپهای مختلف تقسیم شد. بعدها مدل صنوقدار سدان آن با نام 206SD در ایرانخودرو طراحی و ساخته شد.
تکنولوژی مالتی پلکس یا MUX کل سیستم برق اتومبیل را دگرگون کرده بود بطوری که حتی یک سیم مشترک با نمونه قبلی نداشت.توضیح آن که با این تکنولوژی که بواسطه اضافه شدن بر ادوات الکترونیکی اتومبیل ها توسعه یافته، از تعداد و طول سیم ها به طور قابل توجهی کاسته شده و لاnit) ECلا gls (Electronic Control مختلف که هر یک مانند کامپیوترهای داخل یک شبکه چندین وظیفه را بر عهده دارند با یک دسته سیم به Busیا خط اصلی وصل می شوند. این سیستم علاوه بر کاهش سیم ها، مدیریت سیستم برق رسانی به اتاق و موتور را بهتر و ساده تر کرده، عمر آن ها را افزایش داده و درنتیجه قابلیت اطمینان بالاتری داشته و نیاز به تعمیر را کاهشی می دهد. البته در ابتدا مشکلاتی محسوسی هم وجود داشت مثلا تاخیر واضح بوق که در نمونه های جدیدتر و توسعه مغز ماشین یا BSI (Built-in System Interface) تقریبا برطرف شده است.
استفاده گسترده از الکترونیک باعت شد تا خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۱ دنده ای بسیار هوشمندتر از سایر اتومبیل های داخلی زمان معرفیش ظاهر شود و به اصطلاح با ارائه آنچه مشتری انتظار آن را ندارد، لبخند رضایتی را به لبهایش می بخشید. بعنوان نمونه از این خصوصیات ساده ولی مفید می توان از مواردی چون روشن شدن چراغ سقف به محضی درآوردن سوئیچ بدون نیاز به گشودن دربها نام برد یا اینکه پس از خاموشی کردن خودرو و درآوردن سوئیچ تا ۴۵ ثانیه شیشه ها بالا و پایین می روند. مثال دیگر مربوط به زمان بارندگی است که تایمر برف پاک کن خود را با سرعت بیش از هر چیز در خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۱ دنده ای به چشم می خورد تفاوت فاحشی در مقوله ارگونومی نسبت به سایر خودروهای هم رده اش است و راحتی راننده و سرنشینان در نشیمن و دسترسی به ادوات در بهترین سطح تجربه شده در این بخش از بازار ایران به چشم می خورد.